Click me

Tuesday, March 09, 2010

Δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Apple

Apple is really successful, yes we know. Somehow it has $40 billion US in the bank on selling just 7-12 per cent of the world's personal computers (depending on which market and who you're talking to).

Then, of course, there's the iPod, iPhone and iTunes music and apps, all making money hand-over-fist for Apple.

All this might sound like capitalist nirvana, but Apple faces challenges.

Steve Jobs' vision was always to bring technology to the status of appliance: devices useful to the masses, usable by the masses.

Just maybe not cheap enough for the masses.

Code and computer aficionados may quail, but the masses vote with spending. As Luke Tomes of Auckland software developers Kiwa Media told me last week, the iPad has been designed from the user's point of view backwards, rather than tacking on a user interface on a system designed by logic by a computer engineer.

This approach is what makes Apple's products eminently usable.

Technocrats whose inclination is to guard the tech temple view this fact with misgivings, but as I keep saying, you don't need to be a mechanic to drive a car. And thank goodness.

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.

Η Apple αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην πιο δύσκολη στιγμή όλων των εποχών της. ΝΑΙ ακόμη και σε σχέση με το 1995-1996 που πήγαινε για πτώχευση.

Στην πιο δύσκολη οικονομική περίοδο των τελευταίων δεκαετιών, δέχεται περισσότερα χτυπήματα, από περισσότερους αντιπάλους, σε ακόμη περισσότερους τομείς από ποτέ. Όλα αυτά ενώ έχει να αντιμετωπίσει τους πλέον ηλίθιους πελάτες όλων των εποχών που αλλάζουν συνήθειες και προϊόντα πιο γρήγορα απ' ότι αλλάζουν οι χαμαιλέοντες την εμφάνισή τους!

Αν τα επόμενα δύο χρόνια η Apple δεν κάνει κάποια λάθος κίνηση τότε και μόνο τότε η Apple θα έχει καταφέρει ΤΟΝ άθλο!

No comments: